zondag, november 21, 2004

Eng hondje van papier

Deze hond van papier ben ik al op allerlei sites tegengekomen, maar toen ik dit filmpje bekeek snapte ik pas hoe weird het effect eigenlijk is.

Je kunt 'm zelf maken: download deze pdf-file, print 'm uit en ga knippen, plakken en vouwen.

UPDATE
Inmiddels heb ik het hondje gemaakt. Je moet zorgen dat je 'm een beetje neutraal uitlicht, zodat je geen rare schaduwen in het hoofd krijgt die het effect kunnen bederven. Verder is het handig om 'm een beetje op ooghoogte te zetten. Op een plankje in een boekenkast ofzo. Ik heb er al een paar mensen de stuipen mee op het lijf gejaagd. Als hij het doet is het effect echt precies zoals in het filmpje!

ps - het blijkt trouwens geen hondje maar een draakje te zijn, maar dit terzijde


4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Als je het idee hebt dat het bij jou niet werkt, kijk dan met een oog. Bij mij is dat de enige manier om het werkende te krijgen.

25 november 2004 om 12:44  
Anonymous Anoniem zei...

Ik heb de draak ook uitgeprint en in elkaar gezet. Bij mij lijkt het niet te werken als ik gewoon kijk, maar als ik er een filmpje van maak met mijn fototoestel lukt het wel.

25 november 2004 om 14:22  
Anonymous Anoniem zei...

Dat is natuurlijk ook logisch, aangezien je hem als je hem met 2 ogen bekijkt echt 3d ziet. Het is juist de grap door hem met één oog te bekijken, alleen dan kan het 3d lijken terwijl het het niet is.

29 november 2004 om 19:57  
Anonymous Anoniem zei...

Hmm, blijkbaar doettie 't niet met een zwart wit printer :(

2 januari 2005 om 21:28  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage